
Jeep® Modeller
Plug-in-hybrid-teknologien imødekommer moderne mobilitetsudfordringer ved at benytte to motorer, en eldrevet og en benzindrevet, som forbedrer de legendariske præstationer der kendetegner en Jeep®.
Effektivitet og ydeevne: den nye plug-in-hybrid-teknologi forbedrer alle aspekter af mobilitet. Den nye Jeep® Compass 4xe er udstyret med den mest effektive hybridmotorkonfiguration, uden at gå på kompromis med ydeevnen. Kraft, overskud og miljømæssig ansvarlighed går hånd i hånd.
Originale Jeep® værdier, innovativ motorteknologi. Compass 4xe kan ved korrekt brug imødekomme moderne mobilitetsudfordringer i kombinationen af benzin- og elmotor. CO2-emissioner kan reduceres allerede ved kombineret brug, mens de elimineres helt i fuldt elektrisk tilstand, sammenlignet med traditionelle forbrændingsmotorer.
Kombineret brug af el- og benzinmotor kan ved korrekt brug give et reduceret brændstofforbrug sammenlignet med traditionelle forbrændingsmotorer. I fuldelektrisk tilstand drives bilen udelukkende af elmotoren og batteriet på 11,4 kWh: kør op til 45 km udelukkende på el uden at generere CO2-emissioner, og reducér det samlede gennemsnitlige brændstofforbrug.
Jeep® Compass 4xe er højt-ydende med en samlet effekt på 190 eller 240 hk, en acceleration fra 0-100 km/t på ned til 7,3* sekunder og en topfart på 130 km/t i elektrisk tilstand og op til 200 km/t i hybridtilstand.
Jeep® Compass 4xe plug-in-hybrid kan levere op til 240 hk og opnå en acceleration fra 0-100 km/t på 7,3 sekunder*. Alene ved hjælp af elmotoren kan du køre op til 45 helt støjsvage km på en fuld batteriopladning med nul emissioner.
Med Jeep® Compass 4xe kan du vælge mellem tre forskellige motorindstillinger for at finde præcis den, du har brug for.
Bilen er CO2-neutral under kørsel på ren el. Det endelige CO2-aftryk afhænger af den strøm, der anvendes på bilen, samt bilens energiforbrug.
Rækkevidde kan variere og afhænger af forskellige faktorer, fx personlig kørestil, rutekendetegn, udetemperatur, opvarmning/aircondition, pre-konditionering, udstyr og batteritilstand. WLTP med standardudstyr: Brændstofforbrug v. blandet kørsel 50 – 47,6 km/l. CO2-emission 44-45 g/km. Årlig ejerafgift 920 kr. Bilen er vist med ekstraudstyr, som kan ændre forbrug, emission, pris og ejerafgift. De angivne værdier for brændstofforbrug og CO2-emissioner er vejledende.
Ydeevnen i plug-in-hybriden Jeep® Compass 4xe er kombineret med effekt og brugervenlighed takket være komforten fra en 6-trins automatgearkasse. Den giver hurtigere reaktionsevne og acceleration. Køreoplevelsen er mere flydende. Den er perfekt til byture og absolut nødvendigt på ture uden for byerne.
I den nye Jeep® Compass 4xe kan du vælge mellem tre forskellige Hybrid Modes: Hybrid, der bruger begge motorer, Electric, der kun bruger elmotoren, hvilket reducerer CO2-emissionerne til nul, og E-Save, der fastholder batteriopladningsniveauet og øger effektiviteten af de autonome opladningssystemer.
Den bedste måde at køre på ethvert terræn. Den helt nye Jeep® Compass 4xe Plug-In Hybrid har Selec-Terrain® Traction Control System, som giver dig mulighed for at vælge mellem fire dynamiske kørefunktioner: Auto, Sne, Sand/Mudder og Sport. Trailhawk®-pakken, der udelukkende fås til 4xe Plug-In Hybrid-udgaven, tilføjer en femte funktion: Rock, der er beregnet til det mest ekstreme terræn.
Den nye plug-in-hybrid Jeep® Compass 4xe har fremragende trækkapacitet*, der er velegnet til en dynamisk livsstil. Den gør det nemt at medbringe din camp-let, mindre campingvogn eller anhænger til en lille båd, motorcykel eller snescooter.
*Træk kan ikke monteres med automatisk åbning af bagklap.
• ICE: En intern forbrændingsmotor (ICE) er den traditionelle varmeenergimotor (benzin, diesel osv.), hvor brændstofforbrænding aktiveres vha. et iltningsmiddel (normalt luft) inde i et forbrændingskammer, der indgår som en integreret del af væskens bevægelseskredsløb.
• MHEV: kombineret intern forbrændingsmotor og elmotor. Batteriet oplades af den interne forbrændingsmotor og af regenerativ bremsning. Det betyder, at det ikke er muligt kun at køre i el-tilstand.
• HEV: kombineret intern forbrændingsmotor og elmotor. Batteriet oplades af den interne forbrændingsmotor og af regenerativ bremsning. Brug af batteri giver mulighed for korte ture, hvor der udelukkende køres i el-tilstand.
• PLUG-IN HYBRID: kombineret intern forbrændingsmotor og elmotor. Batteriet oplades også fra en ekstern kilde (ladestation) og vha. regenerativ bremsning. Brug af batteri giver mulighed for lange ture, hvor der udelukkende køres i el-tilstand.
• BEV: Trækkraft leveres udelukkende af en elmotor. Kørsel er baseret på el, og der oplades kun gennem en ekstern kilde og regenerativ bremsning.
• REEV: har en lille benzindrevet generator til at genoplade batteriet og øge rækkevidden for kørsel, når batteriniveauet er lavt.
Plug-In Hybrid er en af de bedste løsninger til at udnytte styrkerne ved kombinationen af en intern forbrændingsmotor (ICE) og en elmotor. I den hybride verden garanterer Plug-In Hybrid desuden optimal balance mellem el-baseret rækkevidde, opladningstid, brændstoføkonomi, køreegenskaber og ydeevne.
Plug-In Hybrid-biler tilbyder mange af fordelene ved elbiler, såsom lavere driftsomkostninger, lydløs kørsel og nul emission, når der kun køres på el. Hertil kommer fleksibiliteten med en konventionel forbrændingsmotor til længere ture, hvor det ikke er nødvendigt at oplade batteriet fra en ekstern kilde. Kombinationen af forbrændingsmotoren og elmotoren betyder også, at køretøjet har mulighed for højere drejningsmoment og ydeevne end konventionelle motorer med større slagvolumen.
Jeep 4xe bliver en avanceret løsning, som kan øge ydeevnen og kørekomforten samt reducere driftsomkostningerne og sikre lavere emissioner end for biler med varmeenergimotorer (forbrændingsmotorer)
Jeep Renegade og Compass 4xe vil være Plug-In Hybrid Electric 4x4-biler, der er udstyrede med en benzinmotor, som driver de forreste hjul, og en elmotor, som driver baghjulene, så der opnås en forbedring af terrængående kørsel. De to motorer vil arbejde sammen og styres automatisk af bilen. Elmotoren drives af et 11,4 kW batteri, der oplades under kørslen gennem regenerativ bremsning, og som kan oplades eksternt via elnettet. Batteriet vil gøre det muligt for bilen at fungere udelukkende som elbil Op til 46 km, når batteriet er fuldt opladet. Hvis batteriet er tæt på at være afladet, overtager benzinmotoren automatisk for at genoplade det under kørslen og sikrer dermed konstant mulighed for 4xe-kørsel.
Jeep 4xe-modeller vil give kunden mulighed for at køre i flere tilstande: Elektrisk, hybrid samt e-Save-tilstand, der opretholder batteriets opladningsniveau. Der vil være nye e-funktioner tilgængelige, såsom e-Coasting der lader batteriet vha. bremseenergi og system til at opvarme/afkøle kabinen på forhånd (og som kan aktiveres via en mobiltelefon eller den specifikke timer i bilens infotainmentdisplay). Desuden vil 4xe-modellerne være udstyret med specifikke funktioner, herunder en speciel instrumentgruppe, en speciel sektion på det 8,4" infotainmentdisplay og den nye Selec-Terrain-tilstand: Sport, som optimerer bilens ydeevne ved at øge speederens ydeevne og forbedre rattets reaktionsevne.
Ja, de nye Jeep 4xe-modeller bliver blandt de mest effektive 4x4 Plug-In Hybrid Jeep SUV'er på markedet. Med den nye mulighed for el-baseret kørsel forbedres deres legendariske kapacitet yderligere takket være det øgede drejningsmoment, som sikres af elmotoren, samt evnen til at justere den med ekstrem præcision i startfasen, og når du er ude på de mest krævende off-road-ruter, hvor der er behov for at kunne køre i lave krybegear.
De nye Jeep 4xe-modeller vil tilbyde helt moderne og avancerede tilslutningssystemer. Jeep Renegade og Compass 4xe vil f.eks. tilbyde kunden UConnect-tjenester* som standard samt innovative tjenester i forbindelse med tryghed, sikkerhed og bekvemmelighed. UConnect-systemet betyder, at Jeep 4xe-kunder altid informeres om bilens status for deres bil via en speciel My UConnect smartphone-app *. På appen vil kunderne også have mulighed for at kontrollere og overvåge opladning af deres Jeep 4xe, finde ladestationer og indstille temperaturen i kabinen.
*Nogle af My UConnect 4Xe-tjenesterne vil først være aktive senere i 2020. Se den officielle hjemmeside for at se, hvornår de forskellige My UConnect 4xe-tjenester lanceres.
Nej – størrelsen af bagagerummet vil være den samme som for henholdsvis Jeep Renegade- og Compass-modeller kun med forbrændingsmotor.
Tidsintervallet vil ligge på mellem 2,3 timer, hvis du benytter dig af en easyWallbox med fast installation og mode 3 kabel, til 6,6 timer hvis man benytter sig af plug&play og sætter den direkte i en stikkontakt. (Det anbefales altid at man får lavet en fast installation til sin easyWalbox. Uanset hvilken løsning man vil benytter, skal man konsultere en autoriseret el-installatør før brug af easyWalbox.)
Genopladningssystemet giver mulighed for en hurtig opladning på op til 3,7 kW.
Gennem bilens infotainmentsystem eller via My UConnect-appen, som du får adgang til via en smartphone. Under opladning derhjemme vil du have mulighed for at indstille den foretrukne opladningstid (f eks. i løbet af natten) og vælge effektniveauet for opladningsprogrammet gennem en særlig sektion i infotainmentsystemet.
ICE-motoren (intern forbrændingsmotor) aktiveres automatisk for at garantere kørsel på vej. Systemet bliver designet til at garantere et minimumsniveau af opladning for at sikre 4x4-ydeevne
ICE-motoren (intern forbrændingsmotor) gør det muligt at bruge køretøjet, mens batteriet genoplades. På den måde sikres konstant 4x4-ydeevne.
Batterierne vil være designet til at fungere korrekt ved alle de gennemsnitlige temperaturer året rundt. Deres uafhængige drift kan reduceres ud fra, hvor meget bilen udsættes for meget varme temperaturer i meget lang tid, da der bruges energi til at køle batterierne af. Ved meget lave temperaturer vil uafhængig drift/autonomi på tilsvarende måde blive reduceret, fordi energien vil blive brugt til at opvarme batterierne. Batterierne kan klare temperaturer ned til -40 ° C.
Køretøjet oplades under kørslen eller ved at tilslutte det til et eksternt strømstik.
Begge køretøjer oplader batteriet gennem:
1 - Regenerativ bremsning: Elkøretøjer vil bruge regenerativ bremsning, som vil omdanne køretøjets kinetiske energi til elektrisk energi og bruge det til at oplade batteriet i stedet for at spilde det som termisk energi, som det er tilfældet med konventionelle ICE-bremser.
Elmotorer vil forbruge energi for at give bevægelse. Når denne bevægelse ikke længere er påkrævet (f. eks. når farten er aftagende), vil bremsekraften kunne bruges til at udnytte motorens aktivitet til at generere elektricitet. Processen er kendt som regenerativ bremsning, og den elektricitet, der genereres, kan sendes til batteriet. Under de rette forhold kan uafhængig drift af en elbil forlænges med mere end 10 % takket være opsamlingen af regenereret elektricitet.
2 - E-Save-køretilstand: Når denne tilstand angives på Hybrid-vælgeren i din Jeep Renegade og Compass 4xe, vil 4xe-systemet holde batteriet på et defineret opladningsniveau. Du kan også genoplade batteriet op til en fastsat tærskelværdi.
Hver Jeep Renegade og Compass 4xe vil være udstyret med et opladningskabel til brug i hjemmet (kaldet type/fase 2 stik), som skal sluttes til køretøjets Type 2-stik. Det betyder, at du vil være i stand til at oplade en Jeep Renegade eller Compass 4xe fra garagen derhjemme eller foran dit hus, hvis der er en ekstern stikkontakt godkendt til dette. En indbygget oplader omdanner vekselstrøm til jævnstrøm med henblik på opladning. Gennem UConnect* 8,4" NAV infotainment-grænsefladen eller via den relevante My UConnect-app*, som du vil kunne downloade på din smartphone, vil det være muligt at indstille opladningstiden og den maksimale tærskelværdi for strøm, du har brug for fra dit system derhjemme.
For hurtigere opladning kan der installeres et vægpanel til brug i hjemmet, kaldet Wallbox, som oplader køretøjet hurtigere end et konventionelt strømstik.
*Nogle af My UConnect 4Xe-tjenesterne vil først være aktive senere i 2020. Se den officielle hjemmeside for at se, hvornår de forskellige My UConnect 4xe-tjenester lanceres.
NB! Kontakt altid en autoriseret installatør før brug af Wallbox og stik til opladning af din Jeep 4xe.
• Standard: Opladerkabel til hjemmet. Alle 4xe Jeep-køretøjer er allerede udstyret med et standard opladerkabel til brug i hjemmet.
• Ekstraudstyr: Højhastigheds opladerkabel. Type 3 opladerkabel, der giver dig mulighed for at oplade 4xe-køretøjet fra en offentlig ladestation.
Jeep Renegade og Compass 4xe leveres som standard med et opladerkabel, der kan tilsluttes direkte til dine stik derhjemme hvis stikket er godkendt til dette. For hurtigere og mere bekvemme opladningsløsninger vil kunderne blive rådet til at kontakte en autoriseret elektriker med henblik på tilføjelse af et separat og dedikeret ladekredsløb til hjemmesystemet og for at få installeret et dedikeret opladerstik eller en Wallbox til opladning af 4xe-køretøjerne.
kWh betyder kilowatt-time, som er et mål for den mængde energi, der kan lagres i et batteri. For en given bil vil et batteri med en højere kapacitet eller flere kWh have større autonomi og/eller bedre ydeevne. For en given kapacitet vil den faktiske autonomi variere baseret på kørestil og miljømæssige forhold.
Ved normal brug er det helt sikkert at oplade, selv når det regner. Kunder risikerer ikke elektrisk stød